Efektywny czas pracy
Wydajność spycharki
Wydajność zależna jest od technologii pracy, wymiarów lemiesza, mocy ciągnika, rodzaju gruntu i pochylenia terenu oraz siły naporu spycharki. Czynnikiem decydującym jest cykl pracy.
Cykl pracy spycharki
Cykl pracy spycharki składa się z czynności stałych i zmiennych, czas jego trwania jest równy: T c = T s t + T z m \displaystyle T_c=T_st+T_zm \displaystyle T_c=T_st+T_zm
Czynności stałe T s t = 2 ( t 1 + t 2 + t 3 ) \displaystyle T_st=2\left(t_1+t_2+t_3\right) \displaystyle T_st=2\left(t_1+t_2+t_3\right)min
zmiany biegów (t1 ? przeciętnie 5s)
zmiany kierunku jazdy (t2 ? przeciętnie 10s)
podnoszenie i opuszczanie lemiesza (t3 ? przeciętnie 4-5s)
Czynności zmienne
odspajanie gruntu i nagarnianie urobku
przemieszczanie urobku
jazda powrotna
Ogólny wzór czasu trwania czynności zmiennych:
T z m = 60 1000 ( l n v j + l ? l n v 1 + l v 2 ) \displaystyle T_zm=\frac 601000\left(\frac l_nv_j+\frac l-l_nv_1+\frac lv_2\right) \displaystyle T_zm=\frac 601000\left(\frac l_nv_j+\frac l-l_nv_1+\frac lv_2\right)
gdzie:
ln ? długość odcinka na którym grunt jest odspajany m
l ? droga jazdy w jednym kierunku
vj ? prędkość jazdy w fazie odspajania km/h
v1 ? prędkość przy przemieszczaniu urobku
v2 ? prędkość podczas powrotu
Efektywny czas pracy
Współczynnik efektywnego wykorzystania czasu pracy jest stosunkiem przepracowanych przeciętnie minut w ciągu godziny (Tn) do czasu rzeczywistego: kc = Tn/60 W normalnych warunkach przyjmuje się do kalkulacji kc = 0,80
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka
Części do koparek
Co jeśli moja koparka się zepsuje?
Wszystko zależy od tego co konkretnie zawiedzie, tak jak w samochodach osobowych tak i w maszynach budowlanych usterki mogą być drobne a ich naprawa łatwa tania i szybka tak i mogą występować znaczne uszkodzenia.
W koparce może się zepsuć na przykład silnik - wtedy pozostaje albo remont albo wymiana. Mogą się zepsuć części układu napędowego.
Co należy zrobić? Przede wszystkim należy poszukać odpowiednich części - najlepiej oryginalnych.
Definicja hamulców
Pneumatyczny układ hamulcowy
W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne. Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie. Hamulec pneumatyczny hamuje gdy ciśnienie spada. Spadek ciśnienia następuje gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie co powoduje uruchomienie hamulców kół. Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu). Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu#Pneumatyczny_uk.C5.82ad_hamulcowy